تعویض مفصل زانو

تعویض مفصل زانو به روش کم تهاجمی

جراحی تعویض مفصل زانو یک درمان جراحی بسیار موفق برای آرتریت زانو است. طی سال‌ها، تکنیک‌های جراحی کم تهاجمی برای کاهش ترومای بافتی و بهبود نتایج بیمار ایجاد شده‌اند. تعویض مفصل زانو به روش کم تهاجمی شامل برش‌های بسیار کوچک‌تری نسبت به برش‌های 10 تا 12 اینچی معمولی است که در جایگزینی سنتی زانو استفاده می‌شود و عضله چهارسر ران و تاندون را که خم شدن زانو را کنترل می‌کنند، از بریدگی تا دسترسی به مفصل زانو دور می‌کند.

👈همچنین بخوانید؛

- استئونکروز مفصل زانو

- آرتریت مفصل زانو

مزایای تعویض مفصل زانو به روش کم تهاجمی

برش‌های کوچکتر تعویض مفصل زانو به روش کم تهاجمی به این معنی است که بافت‌های کمتری بریده می‌شوند و در نتیجه بهبود و بهبودی سریع‌تر می‌شود. مزایای بالقوه جراحی تعویض مفصل کم تهاجمی عبارتند از:

  • حداقل تشریح جراحی
  • دوره نقاهت کوتاه تر
  • بستری کوتاه تر در بیمارستان
  • کاهش درد بعد از عمل

شرح عمل جراحی تعویض مفصل زانو به روش کم تهاجمی

جراحی کم تهاجمی برای تعویض مفصل زانو شامل استفاده از برش‌های کوچک‌تر است که در مقایسه با برش‌های 10 تا 12 اینچی که در روش سنتی استفاده می‌شود، تنها 4 تا 6 اینچ طول دارند.

جراحی تعویض مفصل زانو در شرایط استریل در اتاق عمل و با بیهوشی نخاعی یا عمومی انجام می‌شود. شما به پشت روی میز عمل دراز می‌کشید و برای کاهش از دست دادن خون، یک تورنیکت روی قسمت بالای ران خود قرار می‌دهید. سپس جراح شما برشی در امتداد زانوی آسیب دیده ایجاد می کند تا مفصل زانو را آشکار کند.

جراح ابتدا روی استخوان ران (استخوان ران) تمرکز می کند. قسمت های آسیب دیده استخوان ران با استفاده از ابزارهای تخصصی در زوایای مناسب بریده می شوند. سپس جزء استخوان ران با یا بدون سیمان استخوانی به انتهای استخوان ران متصل می شود.

مرحله بعدی شامل برداشتن ناحیه آسیب دیده درشت نی (استخوان ساق پا) و غضروف است. این اجازه می دهد تا یک سطح صاف که ایمپلنت ها را می توان به آن وصل کرد. سپس جزء تیبیا با استفاده از سیمان استخوانی یا پیچ به انتهای استخوان ثابت می شود.

جراح شما یک قطعه پلاستیکی به نام سطح مفصلی را بین این ایمپلنت‌ها قرار می‌دهد تا از حرکت صاف سر خوردن اطمینان حاصل کند. این درج پلاستیکی به روشی مشابه غضروف مفصلی اصلی عمل می کند و به حفظ وزن بدن شما کمک می کند و همچنین به استخوان فمور اجازه می دهد تا روی استخوان درشت نی حرکت کند.

استخوان ران و استخوان درشت نی با اجزای جدیدشان در کنار هم قرار می گیرند تا مفصل جدید زانو را تشکیل دهند. برای اطمینان از اینکه کشکک (کاسه زانو) به آرامی روی زانوی مصنوعی جدید سر می خورد، سطح عقب آن برای دریافت یک جزء پلاستیکی آماده می شود. با قرار گرفتن تمام اجزای جدید آن، مفصل زانو از طریق دامنه حرکتی آن مورد بررسی قرار می گیرد. تمام سیمان اضافی برداشته می شود و کل مفصل با محلول نمکی استریل آبیاری یا تمیز می شود. سپس برش بسته می شود و معمولاً درن ها وارد می شوند. سپس یک پانسمان یا بانداژ جراحی روی برش قرار می گیرد.

شما میتوانید با تماس با مشاورین ما به صورت رایگان مشاوره تعویض مفصل زانو را دریافت نمایید و برای یافتن بهترین پروتز و بهترین جراح تعویض مفصل زانو از ما راهنمایی بگیرید.

انتظارات پس از تعویض مفصل زانو به روش کم تهاجمی

از آنجایی که در طول تعویض مفصل زانو به روش کم تهاجمی آسیب کمتری به بافت اطراف زانو وارد می‌شود، می‌توانید انتظار اقامت کوتاه‌تر در بیمارستان، بهبودی سریع‌تر و جای زخم جراحی کوچک‌تر را داشته باشید.

توجه داشته باشید که هزینه تعویض مفصل زانو به صورت کم تهاجمی ممکن است به علت تجهیزات خاصی که در این روش مورد استفاده قرار میگیرد از روش سنتی کم بالاتر باشد.

سوالات متداول

دوره نقاهت کوتاه‌تر، بهبودی سریع‌تر و جای زخم جراحی کوچک‌تر

این روش به علت برش های کوچک برای مواردی که بخش یا بخش هایی از مفصل زانو نیاز به تعویض دارد، مناسب تر است.

دیگر مقالات کاربردی